Jak to celé vzniklo?
Můj LinkedIn najdeš zde a profil na mentoringové platformě Femme Palette zde.
Vždycky mě bavilo téma produktivity, organizace, pracovního života a přiznávám, že jsem člověk, který má rád i ten korporátní setting. Na VŠ jsem se vždycky s každým semestrem těšila na nový diář, zkoušela různé trendy (bullet journalling apod.) ale čím dál jsem byla profesně, tím víc bylo jasné, že papír nestačí. Když jsem přemýšlela, jak efektivně zvládnout práci, osobní život a všechny výzvy, které přináší zaměstnání s pevnou pracovní dobou, narazila jsem na jeden zásadní problém: většina nástrojů na organizaci času není vytvořena pro lidi jako já. Plánovače často cílí na freelancery, podnikatele nebo kreativce, ale na mě, zaměstnance, který žije v jasně daném rytmu pracovních povinností, se zapomíná. Oproti tomu přednastavené nástroje v rámci zaměstnání (Microsoft tools a Gsuite) jsou zas nedostatečné co do přizpůsobení osobním potřebám - a navíc, ruku na srdce, nejen že nejsou funkční, ale jsou často i škaredý. A ano, mně to vadí.
Za těch 15 let v korporátech vím, co potřebuju, jak by to mělo vypadat - ale nenašla jsem. A díky mentoringu jsem viděla, že v tom nejsem sama.
Proto jsem vytvořila Notion šablonu od 9 do 5.
Je navržena tak, aby reflektovala skutečný pracovní život – žádné teoretické návody, ale praktický nástroj, který ti pomůže organizovat práci, sledovat cíle a najít rovnováhu mezi pracovním a osobním životem.
Věřím, že to, co funguje mně, může pomoci i tobě a proto s tím jdu ven. Není to dokonalé řešení pro všechny, ale pokud hledáš nástroj, který rozumí tvým potřebám zaměstnance, respektive "člověka z kanclu", pak jsi na správném místě.
Vím, jaký to je:
-
přijít ráno k přeplněnému inboxu a nevědět, z kterého konce to vzít
-
najednou vidět v kalendáři tři schůzky v jeden čas
-
přehnaně přemýšlet nad tím, co se stane, když....
-
po celým dni zjistit, že jsem vlastně neudělala nic z toho, co jsem chtěla, protože "nějaká jobovka"
-
odložit něco na později, přestože moc dobře vím, že bych se tomu měla věnovat TEĎ HNED
-
lámat si hlavu nad tím, co oddelegovat
-
bát se, že když řeknu že "ne" tak si bude ta druhá strana myslet, že jsem ....
-
sbírat ráno neexistující motivaci
-
mít v neděli večer stažený žaludek z pondělních povinností
-
vzít na sebe něco, co vím, že nebudu moct splnit (nebo ne v daném čase), protože neumím říkat NE
-
mít pocit, že pořád jen něco odbavuji a nemám čas na práci s větší přidanou hodnotou
-
nesnášet Outlook, Teams a Microsoft tools 🤠
Ale taky po těch 15 letech vím, jaký to je:
-
mít systém, který mi dá možnost mít všechno na jednom místě a vidět co a kdy mám dělat
-
mít prostor pro dlouhodobou strategii a plánování a nejen pořád někde něco hasit
-
mít jasný priority a jimi se tvrdě řídit, bez ohledu na to, co si o tom myslí kolega/kolegyně z jiného oddělení
-
umět si reálně odhadnout, kolik mi co zabere
-
naučit se říkat ne a nepřipadat si u toho jako úplná kráva (aspoň ne pravidelně😀)
-
vědět a přijmout, že v korporátu většinou opravdu nikdo neumírá a nic není tak horký, jak se upeče
-
mít mentální kapacitu na to, přemýšlet po práci i na nad něčím jiným než je zase práce
Proto vzniklo od 9 do 5.
Spousta digitálních plánovačů a návodů přichází od freelancerů, kteří je tvořili na základě své zkušenosti (OSVČ), kdy jedou sami na sebe a ten čas mají možnost si do určité míry přizpůsobit - jejich lifestyle a práce se prolínají a tak mají tyto systémy, diáře, plánovače (můžeme tomu říkat jakkoli) prostor pro Vision board, sklenice vypité vody, prostor pro zápisky, jak se mi daný den vydařil apod. Jinými slovy - často prodávají lifestyle, spíš než jakýkoli funkční systém.
Ale já, s mou zkušeností, u těchto sekcí budu akorát tak prokrastinovat, protože jasně - každý z nás si radši bude nahrávat fotky dovolených do vision boardu, než se potit nad (v mém případě) např. smluvním podchycení náročné obchodní transakce.
Vím, co potřebuju já a proto vím, co dost možná potřebuješ i ty.
Systém, který ti pomůže zaměřit se na to podstatné:
-
mít všechny úkoly na jednom místě s logickým rozřazením
-
mít možnost si úkoly filtrovat dle různých kritérií
-
určit si priority
-
na první pohled vidět, co hoří
-
vše vidět v nějakém kontextu a netopit se v zahlcení zdánlivě urgentních věcí
-
plánovat strategicky a hlavně realisticky
-
efektivně využívat svůj čas pomocí fungujících technik
-
ulevit své mentální kapacitě
Žádné ztracené papírky, žádná pondělní úzkost, žádný prošvihnutý deadline.
A tak vznikl projekt "od 9 do 5", který můžeš sledovat na instagramu @od9_do5 předtím, než se rozhodneš se mu oddat 🤠.